måndag 27 april 2015

Tala som TED

Förra veckan höll diamanterna sina "tala som TED"-tal.
Jag var djupt rörd över alla fina tal där eleverna lagt ned så mycket tid på att träna och verkligen beskriva sina tankar med ord.
För att ni föräldrar ska få tal del av era barns tankar och även vara delaktiga i vad vi gör har jag mailat en länk till varje elev med deras tal.
Länken är privat så ingen annan kan se talet än ni.
Jag har i mailet även bett eleverna att titta på talet tillsammans med er föräldrar och sedan maila mig om vad ni föräldrar tyckte.
Tänker att det är roligt för er att få berömma eleverna för deras insatser, det är nervöst att hålla tal inför klassen, och det är bra träning att maila tillbaka till mig och delge era tankar.
Några elever är inte klara än, deras länkar kommer inom kort.
Mvh Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar